Bedrijfsprofiel

Automotive echtpaar Agnes en Theo Buikema: “Wij denken niet vanuit één automerk”.

 

In 1999 begonnen wij aan een nieuw avontuur: een eigen universeel Autobedrijf. Ondanks de nationale recessie en andere economische tegenwind, wisten wij een plek te veroveren in onze markt. Met acht mensen op de loonlijst werken wij niet alleen voor particulieren, maar ook voor de zakelijke markt.

 

Hoewel we gespecialiseerd zijn in BMW en Mini, zijn wij geen dealer van deze respectabele automerken. Een dealerschap hebben we altijd afgehouden. Dat legt een bepaalde druk, hoe integer je ook bent, je wordt dan toch geacht om te scoren voor het merk dat je vertegenwoordigt. Wij willen niet vanuit één automerk denken, maar vanuit de wensen van de klant. Daarom kunnen we alle automerken leveren en onderhouden.

 

Naast een compacte showroom beschikken we over een up to date werkplaats met onder andere verschillende testkasten en de bijbehorende software. Essentieel zijn goede apparatuur, goed materiaal, maar nog belangrijker zijn de vakmensen die met de technische hulpmiddelen kunnen lezen en schrijven. Autotechnici bij wie ieder merk personen- en bedrijfsauto in goede handen is. Die mensen hebben wij. Via trainingen in techniek en kwaliteitsbeheer blijft de kennis bij de tijd.

 

In 2008 werd een mijlpaal bereikt. Het bedrijf behoorde toen tot de finalisten in de verkiezing van ‘Mijn Autobedrijf van het Jaar’, een initiatief van de BOVAG. In de voorrondes beoordeelde de brancheorganisatie meer dan 3500 autobedrijven op ruim zeventig kritische succesfactoren. Zo werd gekeken naar test- en diagnoseapparatuur, planningssystemen, technische werkplaatsinformatie, personeelstrainingen, de presentaties, marketingactiviteiten, netheid en openingstijden. Het bereiken van de finale was een mooie beloning voor de inspanningen van ons hele team.